Composing Listening. Warsztaty Billa Dietza

Composing Listening
warsztaty performatywne Billa Dietza

środa, 24.04.2019, godz. 18.00–20.00

galeria BWA Wrocław Główny
antresola na Dworcu PKP
ul. Piłsudskiego 105

Warsztaty odbywają się w języku angielskim. Wstęp bezpłatny, liczba miejsc ograniczona, na warsztaty obowiązują zapisy: a.czerniak@bwa.wroc.pl


foto: Luca Ghedini

Zapraszamy do galerii BWA Wrocław Główny na warsztaty z amerykańskim kompozytorem Billem Dietzem, podczas których zastanowimy się nad świadomym słuchaniem.

W ramach wystawy Wszyscy spotkamy się w tym samym miejscu przygotowaliśmy program warsztatów, które odwołują się zagadnień dźwięku i ruchu. 24 kwietnia będziemy gościć Billa Dietza, amerykańskiego kompozytora i pisarza, który od 15 lat pracuje różnymi metodami nad komponowaniem samego słuchania (często bez wykorzystania dźwięku). W trakcie warsztatów Dietz poprowadzi uczestników przez serię performatywnych demonstracji, wykorzystując do tego parafrazy swoich prac pochodzących z dwóch cykli: Tutorial Diversions, które są interwencjami w domowe sytuacje odsłuchowe (dla słuchawek i domowych zestawów stereo) oraz Claque – utwory rozpisane na publiczność koncertową.

Warsztaty odbywają się w języku angielskim. Wstęp bezpłatny, liczba miejsc ograniczona, na warsztaty obowiązują zapisy: a.czerniak@bwa.wroc.pl

O prowadzącym

Bill Dietz – amerykański kompozytor i pisarz, który mieszka w Berlinie od 2003 roku. Jest zastępcą dziekana na wydziale muzyki i dźwięku w Bard College’s Milton Avery Graduate School of the Arts. Był dyrektorem artystycznym Ensemble Zwischentöne oraz wykładowcą w kolońskiej Kunsthochschule für Medien (KHM). Występował na festiwalach MaerzMusik i Donaueschinger Musiktage oraz w wielu instytucjach sztuki, m.in. Hamburger Bahnhof, Brooklyn Museum czy Stedelijk Museum. Opublikował dwie książki ze swoimi partyturami: Tutorial Diversions i L’école de la claque.
http://www.tutorialdiversions.org/


O wystawie

Wystawa Wszyscy spotkamy się w tym samym miejscu to połączenie dwóch praktyk kuratorskich odwołujących się do zagadnień dźwięku i ruchu w kontekście sztuki współczesnej. Pierwsza – przygotowana przez Pawła Szroniaka i związana z tematem percepcji dźwięku – ma wyznaczać rodzaj konceptualnej ramy i zorganizowanego otoczenia. Druga – za którą odpowiadają Magdalena Zamorska i Karolina Wycisk – będzie skupiona na nowym spojrzeniu na zagadnienia współczesnej choreografii i zagości w przestrzeni wystawy, reinterpretując poszczególne wątki w tygodniowym rytmie, odmierzanym wizytami czterech artystek związanych ze sceną ruchu.

artyści: Wojciech Bruszewski, Sebastian Buczek, Matěj Frank, Grupa Budapeszt, Sarah Hennies, Łukasz Jastrubczak, Rolf Julius, Brandon LaBelle, Karolina Pietrzyk, Gilbert Schneider, Kama Sokolnicka, Wandelweiser Komponisten Ensemble, Ryszard Waśko, Tobias Wenig, Christian Wolff, Zorka Wollny, Anna Zaradny, Artur Żmijewski
rezydencje choreograficzne: Anna Nowicka, Aleksandra Osowicz, Magdalena Ptasznik, Agata Siniarska

kuratorzy: Paweł Szroniak, Karolina Wycisk, Magdalena Zamorska

współpraca: estate rolf julius, Fundacja Performat
patronat medialny: The Wire, Glissando, TaniecPOLSKA.pl

...