Hybrid–in. Katalog wystawy
Wystawa o tytule Hybrid-in prezentowała sztukę z Czech, Polski i Słowacji. Wpisywała się w hybrydyczny opis współczesności na tle potransformacyjnego krajobrazu środkowoeuropejskiego. Kuratorami wystawy byli Vladimír Beskid, Anna Mituś, Paweł Jarodzki i František Kowolowski.
Katalog prezentuje teksty w j.angielskim i dokumentację fotograficzną wystawy, która oprócz ekspozycji w galerii BWA Wrocław Główny, była prezentowana w instytucjach partnerskich tego międzynarodowego projektu. Galerie výtvarného umění v Ostravě prezentowała Hybrid-in od czerwca do sierpnia 2021 roku, galeria BWA Wrocław główny od września do listopada 2021 roku, a na końcu galeria Jána Koniarka w Trnavie od grudnia 2021 roku do lutego 2022 roku. Galeria Jána Koniarka w Trnavie jest również wydawcą katalogu.
SZCZEGÓŁY
- autorzy: Vladimir Beskid, Paweł Jarodzki, Tomáš Knoflíček, František Kowolowski, Zbigniew Libera, Miroslav Marcelli, Anna Mituś
- redakcja: Vladimir Beskid, Christopher Smith
- projekt graficzny: Łukasz Paluch, AnoMalia art studio
- rok wydania: 2021
- język publikacji: angielski
- wydawcy: Galeria Jána Koniarka w Trnavie
- współpraca: BWA Wrocław Galerie Sztuki Współczesnej, Wydział Sztuk Pięknych i Muzyki Uniwersytetu w Ostrawie, Galerie výtvarného umění v Ostravě
- ISBN: 978-80-85132-88-5
Hybrid-in można czytać jako wizualną odtrutkę i odpowiedź na zanieczyszczenie i zawirusowanie środowiska. Pierwsze spowodowaliśmy, drugiego padamy ofiarą. W postinternetowym, postprodukcyjnym świecie zjawisko hybrydyzacji zatacza coraz szersze kręgi. Wkracza na terytorium polityczno-społeczne z pionierskiego obszaru materiałów hybrydowych, pokrytych tlenkami metalowych arkuszy, polistyrenu i tym podobnych. Hybrydyzacja znajduje zastosowanie we wszystkich obszarach naszego życia: od modyfikowanej genetycznie pszenicy, przez samochody hybrydowe, komunikację hybrydową, hybrydowe odbiorniki satelitarne, wojny hybrydowe, po hybrydyczną tożsamość. Trwa proces nieustannej hybrydyzacji, zacierającej rysy teraźniejszości, obowiązujących w niej podziałów i dystrybucji statusu.
Obiekty zgromadzone na wystawie podążały tym samym tropem. Zderzały materiały i znalezione obiekty z wiedzą wywiedzioną z kontekstów kultury.