Wydarzenie było
Po raz trzynasty zapraszamy na spotkanie z cyklu Joga Sztuki. W tym roku mamy ogromne szczęście znów spotykać się osobiście w galerii Studio BWA Wrocław.
Tradycyjnie, Gosia „Guka” Proć poprowadzi dla Was praktykę jogi, a Wojtek Furmaniak przygotuje ścieżkę dźwiękową, która będzie temu towarzyszyć. Zapraszamy Was do wieczoru przepełnionego muzyką i spokojną praktyką jogi, w przestrzeni otwartej dla każdej_go. Podczas tego spotkania prowadzący odniosą się do prezentowanej w galerii wystawy Z (don’t panic, kiss me) w ramach Sceny Artystycznej 21. MFF Nowe Horyzonty.
Prosimy o wcześniejsze zapisy pod adresem: p.scislowska@bwa.wroc.pl (w tytule maila prosimy wpisać JOGA SZTUKI, w treści podać swoje imię i nazwisko). Ilość miejsc jest ograniczona, zatem zapisy są koniecznością. Prosimy również o przyniesienie ze sobą maty oraz poinformowanie nas o jakichkolwiek dolegliwościach zdrowotnych w mailu lub przed zajęciami.
Wojtek Furmaniak – didżej, promotor muzyczny z Wrocławia, członek kolektywu Food Think Tank, autor muzyki do projektów grupy oraz filmu „Korzeń”, odpowiedzialny za projekty „Odcinka” oraz „Joga sztuki”. Współproducent warstwy dźwiękowej wystawy —–*+„Meerschmerz – może współdzielne” we wrocławskiej galerii Studio BWA Wrocław.
www.facebook.com/wojtekfurmaniak80
Gosia Proć / Guka Pitu to wrocławianka mieszkająca od lat w Zurychu. Od kilku lat prowadzi w Zurychu zajęcia i warsztaty, oraz gdzie ja wiatr poniesie. Joga, choć obecna jest w jej życiu od dawna, zupełnie zawładnęła jej codziennością, gdy ponad cztery lata temu rozpoczęła kurs nauczycielski jogi vinyasa flow w szkole POP UP YOGA w Zurychu. Następnie ukończyła kolejny kurs nauczycielski, tym razem jogi hatha, w szkole Jeevmoksha Gurukul w Indiach. Uczestniczyła tez w warsztatach prowadzonych przez takich nauczycieli jak: David Regelin, Mary Dana Abott, Cuchirra, Adam Husler, Michaela Diamanti. www.gukapitu.com / www.instagram.com/guka_pitu
Zęby to twór anatomiczny, który w ludzkiej egzystencji tworzy rodzaj punktu węzłowego – w tym sensie, że przecinają się w nim różne płaszczyzny ludzkiego doświadczenia.
Apetyt na drapieżne gryzienie życia jest o wiele bardziej długowieczny, niż zęby, które pozwalają gryźć i zaspokoić to pragnienie. Stąd ambiwalentny status zębów w uniwersum ludzkich emocji i wyobraźni; są w równym stopniu emblematem młodości i witalności, co figurą utraty tych przymiotów. Demaskują zwierzęcy i drapieżny aspekt człowieczeństwa, ale jednocześnie uwikłane są w różnorodne narracje kulturowe i społeczne konteksty.
Zęby są też kinematograficznym fetyszem. W niezliczonych horrorach oglądamy go pod postacią groźnych kłów wampirów, reprezentujących potworność człowieczeństwa. To znów w formie idealnego uzębienia filmowych gwiazd, postaci, na które dokonujemy projekcji naszych zbiorowych wyobrażeń. Nie przypadkiem z aktorów i aktorek biorą przykład politycy, traktując zdrowe, efektowne zęby jako istotny komponent publicznego wizerunku osoby, z którą społeczność gotowa się będzie utożsamić.
Między zębami społeczny i kulturowy aspekt życia krzyżuje się ze zwierzęcym, cielesnym, sensualnym, emocjonalnym i egzystencjalnym wymiarem ludzkiego doświadczenia. Postrzegamy zęby jako zbyt ważne by zostawić je stomatologom, wolnemu rynkowi oraz własnemu losowi i wraz zaproszonymi artystkami i artystami, proponujemy dotknąć ich narzędziami sztuki i poddać je pracy wyobraźni.
artyści_tki: Wojciech Bąkowski, Piotr Bosacki, Oskar Dawicki, Friedl Vom Gröller, Karolina Jabłońska, Tomasz Kręcicki, Norman Leto, Jacek Malinowski, Rebecca Moss, Cyryl Polaczek, Aleksandra Ska, Konrad Żukowski
Ze specjalnym udziałem: Uldus Bakhtiozina, Olaf Brzeski, Amélie Laurence Fortin
Kurator_ka: Ewa Szabłowska, Stach Szabłowski
Współpraca: Joanna Stembalska
Przestrzeń wystawy: Fabien Lédé
Organizatorzy wystawy:
BWA Wrocław – Galerie Sztuki Współczesnej
Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
Korzystając z tego serwisu, akceptujesz nasze pliki cookie i zgadzasz się z naszą polityką prywatności, w tym polityką plików cookie.