Góra strony
  • Change language to English
  • Przejdź do głównej nawigacji
  • Przejdź do głównej treści
  • Przejdź do wyszukiwarki
  • Przejdź do stopki
  • O nas
  • Sklep (otwiera się w nowym oknie lub karcie)
  • Godziny otwarcia
BWA Wrocław

Galerie Sztuki Współczesnej

  • Program
    • Wystawy
    • Wydarzenia
    • Cykle
    • Współprace
    • Rezydencje i nabory
    • Wydawnictwa
  • Aktualności
  • Zaplanuj
    wizytę
    • Galerie
      • BWA Wrocław Główny
      • Dizajn
      • SIC!
      • Studio
    • Palmiarnia
    • Kalendarz wydarzeń
    • Dostępność
    • Zapisz się
  • Edukacja
  • BWA
    Wrocław
    • O nas
    • Zespół
    • Kontakt
    • Zgłoś wystawę
    • Dla mediów
  • pl Polski
  • en English
  • ua Ukraiński

W Studio trwa przerwa montażowa. Zapraszamy na wernisaż wystawy Atlas splątanych opowieści 16 maja o godzinie 19:00.

24 lipca 2024 10 miesięcy temu

Kolor żółty i literka W – nowy system identyfikacji wizualnej BWA Wrocław

Strona główna Ogólne

Od marca 2024 roku wzmocniliśmy system identyfikacji wizualnej BWA Wrocław. W ramach pielęgnowania lokalnej nostalgii, w logotypie pojawiło się „W” z herbu Wrocławia, a kolorystyka marki stała się soczysta i energetyczna. Dlaczego te zmiany? Tutaj wszystkiego się dowiesz.

Litery BWA na żółtym tle z literą W fontem z herbu Wrocławia.
Logotyp skrócony na tle Process Yellow, Maciej Lizak, 2024

Na początek odrobina historii

Równo dziesięć lat, od 2014 roku nasze projekty graficzne stemplowane były ramą złożoną z trzech liter „BWA” ułożonych w trójkąt. Koncepcja identyfikacji autorstwa Macieja Lizaka opierała się na typograficznym symbolu, elastycznie dostosowującym się do konkretnych materiałów i mediów. Litery „B” i „A” pisane były niezmiennym fontem, a „W” mogło występować na materiałach dowolnym krojem pisma, także podkreślone. Czy ktoś wyłapał, że wyróżnione „W” odnosiło się do Wrocławia? Nie? Luz. Między innymi dlatego te zmiany.

Trójkąt w logotypie towarzyszył nam od lat 90-tych. Artysta, który stworzył dawne logo, głównie kojarzone z BWA Awangarda, to profesor Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, Andrzej P. Bator. To właśnie od jego znaku graficznego wyszła koncepcja Macieja Lizaka, która obowiązywała do marca tego roku.

Znak graficzny, praca nad zmianą logotpu na czarnym tle.
Logotyp BWA Wrocław ułożony w trójkąt.
logo BWA Wrocław, autor Andrzej P. Bator, lata 90-te do 2014
Logotyp BWA Wrocław złożony z liter BWA i podpisu Wrocław.
logo BWA Wrocław, autor Maciej Lizak, 2014-2024
Trzy plakaty do wystaw BWA Wrocław.
system identyfikacji BWA Wrocław, autor Maciej Lizak, 2014-2024, wizualizacja

Co nie działało?

Nasza widoczność. Na wizualizacji z plakatami zobaczysz jak słabo wybijała się poprzednia rama BWA. Dawała ona dużą swobodę grafikom_czkom, projektującym zawsze oryginalne materiały promocyjne do naszych wystaw, natomiast czasami zupełnie znikała na ich tle. Na początku 2024 roku zwróciliśmy się ponownie do autora obowiązującego systemu identyfikacji wizualnej, aby zaprojektował z nami nowe rozwiązania graficzne dla całej instytucji. Punktem wyjścia były wskazówki ekspertów komunikacji (Bartłomiej Brach i Paweł Pawiński) obejmujące wzmocnienie logotypu, wybór koloru oraz zastosowanie widocznej ramy. Wybraliśmy Process Yellow ze względu na jego temperament i widoczność, nawiązanie do kolorystyki herbu i flagi Wrocławia i żółtych autobusów Kraftpostu (byłych mieszkańców nowej siedziby BWA Wrocław).

Kółko w kolorze żółtym z małym napisem na środku z kodem tego koloru. PANTONE Process Yellow.
Herb Wrocławia w kolorach czerwonym, czarnym, białym i żółtym.
Autobus pocztowy Kraftpost w kolorze żółtym.

Żółty w komunikacji

Jeśli chodzi o barwę soczystej cytryny, symbolika kolorów ma naprawdę sporo do powiedzenia. Konotacje koloru żółtego są bowiem bardzo różnorodne. W komunikacji najważniejsza jest dla nas ta soczystość i witalność żółtego, a także jego oddziaływanie na uważność. Kolor ten pobudza mózg do pracy i wspomaga zapamiętywanie. Jako jedna z najbardziej widocznych barw, przyciąga uwagę i dodaje naszej marce świeżości.

Grafika ze zdjęciem kobiet w sieci w galerii i elementem graficznym.
Grafika z napisem Zobacz budynek przyszłej siedziby BWA Wrocław! na żółtym tle.
c
Zdjęcie citylightu z plakatem w żółtej ramie ze zdjęciem kobiety leżącej na sieci.

Literka „W”

„Wrocławskie „W” to ponadczasowy symbol stolicy Dolnego Śląska, leitmotiv wielu lokalnych identyfikacji, okoliczny element stale obecny w przestrzeni miasta. Litera jest znana mieszkańcom nie tylko z przestrzeni publicznej, ale też z tego, że jest umiejscowiona w herbie. W nowym logotypie BWA Wrocław, emblematem wrocławskości jest właśnie ona. Żelazny punkt w rejestrze wrocławskiej ikonografii, który był, jest i będzie w modzie.
Uważaj, bo jeszcze się zidentyfikujesz”. – z tekstu kuratorskiego do wystawy Wspólne dobro: W.

BWA Wrocław Galerie Sztuki Współczesnej

Nawigacja wpisu

Konkurs na klucz wizualny dla nowej siedziby BWA Wrocław <
> Wyniki pierwszego etapu konkursu na klucz wizualny

Newsletter

Zapisz się do naszego Newslettera

Please wait...

Dziękujemy za rejestrację!

BWA Wrocław Galerie Sztuki Współczesnej

Adres
ul. Ruska 46 a, segment B, lokal nr 103
50-079 Wrocław

E: sekretariat@bwa.wroc.pl
T: +48 539 218 444

wroclaw.pl Wrocław - Miasto Spotkań (otwiera się w nowym oknie lub karcie)

Instytucja

BWA Wrocław to instytucja kultury finansowana przez Miasto Wrocław.

Cztery przestrzenie połączone programem prezentującym sztukę współczesną w jej nowych, czasem zaskakujących przejawach.

Piszą o nas

  • Z finezją i wyobraźnią. Trwa wielka i długa inwestycja dla BWA Wrocław | Wrocław.pl
  • Fotografka na Dzikim Zachodzie – o wystawie Lory Webb Nichols w Studio | Wysokie Obcasy
  • In conversation with Kasia Fudakowski and Mika Drozdowska Gallery Power LTD | Contemporary lynx
  • The Temple of Tales | O FLUXO
  • Jak rozmawiać z płanetnikami. Wystawa o wodzie, pogodzie i klimacie | Magazyn Szum
  • Wszystkie jesteśmy olbrzymkami | Rozmowa Zofii Reznik z Agnieszką Rayzacher i Tomkiem Pawłowskim–Jarmołajewem | Miej Miejsce
  • EUROPA II Yuriya Bileya w Studio | Vogue Polska
  • O fascynacji ceramiką w sztuce współczesnej | Vogue Polska
  • Pola Regeneracji | Dwutygodnik  

Przestrzenie

  • Galeria BWA Wrocław Główny
  • Galeria Dizajn
  • Galeria SIC!
  • Studio BWA Wrocław
  • Żyjnia
  • Palmiarnia
  • bip.gov.pl Strona Biuletynu Informacji Publicznej BWA Wrocław (otwiera się w nowym oknie lub karcie)
  • Strona główna
  • Polityka prywatności
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt prasowy
  • Państwowe fundusze celowe
  • pl Polski
  • en English
  • ua Ukraiński

Śledź nas na:

  • Facebook otwiera się w nowym oknie lub karcie
  • Instagram otwiera się w nowym oknie lub karcie
  • YouTube otwiera się w nowym oknie lub karcie
  • Issuu otwiera się w nowym oknie lub karcie
  • Spotify otwiera się w nowym oknie lub karcie
  • TikTok otwiera się w nowym oknie lub karcie

© 2025 BWA Wrocław Galerie Sztuki Współczesnej Strony w WordPress z motywem blokowym

Wróć do góry strony

Informacja o plikach cookie

Korzystając z tego serwisu, akceptujesz nasze pliki cookie i zgadzasz się z naszą polityką prywatności, w tym polityką plików cookie.

Więcej