Wydarzenie było
Mikoryza – to tytuł wystawy 9. Konkursu Najlepszych Dyplomów Sztuki Mediów, która odbędzie się w ramach 20. Biennale Sztuki Mediów WRO 2023.
Tegoroczna wystawa 9. Konkursu Najlepszych Dyplomów Sztuki Mediów jest kontynuacją współpracy między ośmioma uczelniami o różnorodnych modelach kształcenia w dziedzinie sztuki mediów w Polsce. Wystawa Mikoryza jest również jednym z głównych komponentów 20. Biennale Sztuki Mediów WRO 2023 Treści wymienialne. W Studio BWA Wrocław zobaczymy prace inspirowane strukturą grzybni, układami biomorficznymi oraz psychodeliczne i rozmarzone realizacje wideo.
W tym roku, wystawa 9. Konkursu Najlepszych Dyplomów Sztuki Mediów powraca do Studio BWA Wrocław. Celem projektu jest wymiana doświadczeń tego kierunku nauczania w publicznych uczelniach artystycznych w Krakowie, Warszawie, Szczecinie, Łodzi, Katowicach, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu, jak i promocja absolwentek i absolwentów uczelni. Tegoroczna ekspozycja będzie nosić tytuł Mikoryza.
Mikoryza w naturze to strzępki grzybni, które żyją w symbiozie z korzeniami roślin i zwiększają odporność roślin na choroby. Proces ten można rozumieć zarówno jako strategię komunikacyjną, jak i model przetrwania – relację symbiozy między światami fauny i fungi. Metafora mikoryzy jest przedstawiona na wystawie na dwa sposoby:
Z jednej strony tytuł odnosi się do narracji Konkursu, u którego podstaw leży model rywalizacji. Budując ekspozycję i relacje między uczestniczkami i uczestnikami wystawy w kontekście ich prac, staramy się uwypuklić charakter współbycia i współdziałania w jednej przestrzeni. Z drugiej strony, grzybiczy komponent jest widoczny w pracach prezentowanych na wystawie.
kurator i producent Mikoryzy, Cezary Wicher
W Studio BWA Wrocław prezentujemy realizacje nawiązujące do konceptualizmu (Klaudia Kasperska i Oleksandr Goliuk), które mimo techniki cyfrowej, stoją w opozycji do tradycji nowomedialnej. Są to instalacje wyraźnie inspirowane układami biomorficznymi. Rozmarzone i psychodeliczne realizacje wideo (Jan Kowal, Piotr Michalski i Franciszek Drażba) prezentujemy pośród wijącej się i poskręcanej struktury grzybni, w której krążą „niezidentyfikowane obiekty rysujące” (Sonia Kujawa). W tym wszystkim, spoiwem grzybnej konstrukcji Mikoryzy są sposoby pojmowania i doświadczania świata oraz opowieść o kalibracji naszych zmysłów i ograniczeniach postrzegania (Małgorzata Wrońska, Kacper Krajewski).
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Dofinansowano ze środków Gminy Wrocław.
Korzystając z tego serwisu, akceptujesz nasze pliki cookie i zgadzasz się z naszą polityką prywatności, w tym polityką plików cookie.